Thursday, June 17, 2010

Apa Dah Jadi (perasaan ini)......

Dalam meniti hari-hari yang xbest ni tersangatla seksa rasanya berada disini......puas berdoa utk yg terbaik n dah half year berlalu bg tahun 2010 ini. Azam tahun baru ada yg dah capai n in progress harap terlaksana dengan jayanya....
~~ n yang pastinya azam utama dh hampir terlaksan tinggal lg 4bulan lebih...n dlm usia 5bulan ni dh makin kuat dia kick dlm peut mama ye kdg2 smpai terkejut n kdg2 tersenyum sorg2 sebab geli...dlu tak faham lagi rupanya ms 3bulan stengah tu igtkan anginje rupanya dh rs skit2 baby gerak ye...apala...tp rs mcm nk transfer kjap dlm perut ayah sbb ayh xdpt rs lg....ayah kata klo sume tu bleh pindahkan ayah sggup gantikan kerana xnak tgk mama sakit....skang dh ada waktu tido n jaga,bila mama nk tido baby pulak nak jaga....
~~tatkala n3 ni ditulis entahla dari malam td sebak n menistis air mata,mata bengkak sebab smlm ternangis di atas sejadah n berlarutan smpai xleh tido...xelok utk baby tp nk wt cmner....rs mcm nak demampn ada...rs xlarat nak balik kmpg arini lagipn dh 2bulan+ tak dok umah sndri ms weekend n rumahpn tak terurus...alhamdulillah sejak awl pregnan HB yang wat sume basuh baju,sidai dgn tertibnyer kalah aku buat,mop lantai,cuci 2-2 bathroom......hm bersyukur sgt mmg jdoh bersama even apapn pandangan org.....
~~persiapan kata HB utk sambut org baru dia tak benarkan beli lg...akupn pelik nti akula xlarat nk g sna sni..puasa dh nak dekat....dia takut jd apa2 n dgr ckp org tua2.....adoi sian baby nti sume last minit.....
~~kenapa aku sedih sebegini....arini kuar result dpli n dh sahla aku xdpt mmg dh tau dr awal....takla sedih sgt tp apa yg merunsingkan...org dh balik kje (3.30 ari khamis) aku dok luahkan kt sni.
~~nekad bulan puasa ni akan cuba buat surat pertukaran kampus terpaksa jugak berdepan dgn pengarah yg agak bengis itu..huhu lgpin sudah 2yrs+ adala kekuatan sikit...
~~sebelum kehadiran org baru nanti kami berdua amat mengharapkan kelahiran bb baru jugak bg km utk menemani baby n anak2 yang lain nanti....nantila saya akan umumkan tetapi tak pasti adakah ia milik kami atau bukan masa ini.....aku sentiasa berdoa utk kesejahteraan keluarga kami......amin...

4 comments:

  1. ms peggy mmg mcm2 perasan.sabar lah....
    bab beli brg mmg ada pantang org tua2.aku dulu pun lps bb 6bln dlm kandgn baru beli.pesan org tua2 ni ada btl gak.kalau kita beli awal2,tgk2 xda rezeki(bkn kita minta),nnt kita jgk yg frust(biras aku dh melalulinya).bila dh 6bln kndgn,beli skt2.insyaAllah ada kudrat lg ms tu.
    Alhamdulillah,kita msg2 dpt psgn yg memahami dan dpt membantu satu sm lain.nnt sm2 membesarkan anak2,sm2 mengasuh anak.bkn sesetgh lelaki yg xpernah bsh poo anak,bsh muntah anak,tkr pampers anak DLL.hrp2 sifat yg baik dlm diri suami kita berpanjgn.

    ReplyDelete
  2. tq deqja, tula skangni xleh tgk citer sdih satgi mulala melalut smpai mlm jd sedihje n igt mcm2,dlu ms kecik2 da sawan tangis,smpai studypn kdg2 msti sebulan sekali kena nangis smpai puas baru hilang,cpt terasa.....
    insyaallah dgr ckp deqja n husband,bulan 7 or 8 t la beli brg bb,aku xsuka g shopping complex beli brg rs malas nk jalan2 mcm terpaksaje...

    ReplyDelete
  3. bagus tau beli brg last minute sbb kita boleh dalam masa yg sama ber excercise.. kena banyak gerak nanti, jgn dok tidur ja nanti susah bersalin.. org dulu tiap weekends dok di shopping complex dr pg samp malam. usung la perut, jalan sampai tonggek.. sabar ja la. kalau kata pi midvalley tu 90% kedai yg ada dijelajah..

    pregnant mesti byk beribadah, kuatkan hati dgn Allah..

    smga k.ina dapat transfer campus...

    ReplyDelete
  4. tq izzah,akuni xminat nk g jln2 kt shopping complex lps kwin,knapa ntah...malas sgguh nk jln2..klo p siap wt list okla,siap2 beli terus balik,sian bj dia suka jln,slalu dok ajak kuar aku mls nk kuar,ajk g lepak2 kt tmpt dating dlu2pn aku jemu,aku kt sni mmg byk jalan sbb tu klo hari mggu mls jln,ofis aras 3 xdk lift,sehari bpe kali trun naik,kena p bankla,g lwt kwnsn la,p storla letih ooo...
    kuatnya hg izzah dr pg smpai mlm,tp duit byk syokla jln2 nak apa bleh beli,aku klo tgk brg xleh beli kang sesak nafas n balik terbyg2,hihi...
    aku baru nk taip surat tukar kmapus arini,takutnyer nk jmpa pengarah...adoi...doakan aku ek..tp aku syg dok kedah dekat ngn mak,bila2 ms bleh balik....

    ReplyDelete