Monday, June 21, 2010

Selera di trimester 2

hadoi...lepas mkn td xsenang dibuatnyer cz dh cekang sgt mcm nak pecah tetiba saja padahal pg td kempis je...uish xfaham betoi pasang surut ni....ni nk berjalan ke sana sni ajela cz dh xleh dok atas kerusi pulak.....
kalau nak ikutkan td nasi 1 senduk aje tu pun gagah telan ngn air laici baru bleh abis...aku amik lauk 3jenis, 2 jenis ikn n kari daging+rebung.....maybe byk minum air...maklumla dh lama tk minum ais kt ofis,kena2 mcm sedapla pulak...catatan ni nak buat kenangan utk ms2 akan dtg...kot2 nti mcm lain pulak utk kali lain,hehe 2012? yeke ni....insyaallah...apa2pn harap2 yang ni pun berjaya......Ya Allah berikanla aku kekuatan utk harunginya n berikanla ketenangan dalam hari2ku n selamatkanla semuanya.......

Apa yang tersangat suka adalah:
* Tom Yam Campur (xnak ayam)
*Kerang Bakar Cicah air asam...fuhh mantop.......
* Daging,telur n ikan bilis
*Air milo n laici
*Banyak makan roti n biskut..(mcm omhputihla pulak)

 HB always kopekkan dari zaman muda dlu smpaila skang,tggal nak masuk tekakje......(ms ni tggu tom yam,telur dadar,pari bakar n nasi goreng xsmpai lg..so belasah kerang dlu) location: @ tanjung dawai...

 peneman mkn dgn roti pagi dan malam........tp can't always sbb bhya mknn dalam tin..

kdg2 menu utk dinner sekadar 3tier burger (ikut selera tekak sendiri)...

Apa yang tersangat tak suka ;
*Ayam n segala yang ada terasa ayam  (dulu everyday makan)
rugila dah lama xmakan KFC teringin tapi apakan daya......
*Makanan bermasak yang kat pasar malam totally out....uweks..... 
* Bihun Sup
*Makanan kat Cafe Staf......lg uweks...smpai diorg nak g beli mknpn ckp emmm xpayahla ajak ina klo p c2, baby dia xnak makanan kt cafe....
* Ice cream....manis sgt....n xleh masuk tekak...

Apa yang tak berapa gemar tapi bolehla masuk kat tekak;
*Laksa (dulu feveret giler) skang klo makan adoi......cmne jiwa nak, tapi!
* Mangga...dulu setiap bulan mesti nak mkn mangga sebelum peod,tp skang xheranpn..smpi busuk dalam fridge klo org bagi.....
*Nasi...apa2pn nasi mesti 1sendukje......klo sepinggan nasi goreng mybe 1/4je yang mkn...stengah lagi bagi HB n 1/4 lg mesti buang.......(memandangkan dh 5bulan+ still xlalu mkn aku semakin isau 23/6 ni nak checkup lg and sehingga 4bln+ tatak naik lgsg,harap2 naikla sedikit ni)
*Ikan Pari Bakar berkuah sambal......(slirpp dulu seekor bleh abis setiap kali mkn kt c-food itu msti ada bleh kata everymonth la tp skang HBje yg gemar dlu dia xgemar)

Perubahan n tiru feveret HB...adakah t perangai SI DIA cam HB;
* aku suka ayam dlu tp hubby suka dagingje...tetiba aku mkn dagingje ms nie.....
*aku suka sume jenis sayur n HB xsuka sayur sgt n adalah 2-3 jenis je yg dia mkn...akibatnyer aku dh xsuka sayur wt ms ni...kdg2 paksa telan....
*HB tiap kali mkn kt luar or kt rumah mesti nak ada telur goreng or ikan bilis.....so dh jd feveret aku wt ms ni...klo dlu xlayanla telur n bilis ni.......
*dulu aku xmkn ikan pelik2 n ikan kerisi tp skang itu aku sukala jugak,dlu xmkn lgsg tp HB memang feveret.....adoi...ajaibnye......(tp ikan darat oh no never2.....)
*Air laici jd peneman setiap kali mkn kt kedai n melarat beli kordial pulak utk umah.....hubby punya feveret jugak 

Perubahan pelik kat HB;
*curi2 beli ayam goreng kat psr mlm kdg2..bleh kata tiap mggula...dlu dia anti...
*gemarkan bihun sup kedah...dlu pot pet2 komen xsedap bihun sup kedah...skang klo lalu kt Guar nak singgah mkn n kdg2 beli kt psr malam belakang umah....
*kalau jumpa jeruk dia yang kalut nak beli konon kt aku padahal klo beli 3 bungkus aku dapat 1je,dia bleh mkn licin lg 2 ms aku tido seharije...aku dah seminggupn dok ada lg spare dlm beg...hampeh jugak....tp aku xgemar sgt...klo dlu mak ai jgn sebutla.....

sedap jugak ikan sumbat nie.....terpaksa masak kt umah MIL,huhu 
even dalam keadaan gelong2 aku dibuli 
nasibla alahan xdak pd bauan msk2 n siang ikan...xsuka2 n dlm kegagahan tu lepas msk terus tumbang

2 comments:

  1. org tua2 pesan jgn mnm ais byk sgt sbb bb blh jd besar.kita yg dewasa ni pun kalau mnm air byk bdn tentu naikkan

    ReplyDelete
  2. o yeke ais jd besar,tp mmg klo org berdiet xleh minum air ais yg dlm botol tu,better buh ais ketul terus kurang skit...jarang jugak minum ais,kt ofis minum air milo pnas n air mskje,kdg2 seminggu sekali baru beli ais..kt umah adala skit2..lgpn skang musin ujan klo tk nahasla belasah...

    ReplyDelete