Wednesday, August 4, 2010

RM 3.5 Million.............wlaupun kecil tapi amat bermakna...

Macam mna nk banyakkan n3 nie org lain bln 7 sja dh banyak aku 2-3 keratje......cerita byk tp itula alasan msti ada.........2mggu sibuk dgn kerja yg mmg due 2-3 arije...dan sekarang sibuk dgn verifikasi due 31 Ogos ni.........matila aku kalau pegawai2 lain xdapat siapkan kerja depa......jenuhla prestasi sni akan turun.......kang KPI akan terukla........huhu mati2..........

apapun aku dpt ucapan tahniah berbunyi begini dari bos " Terima kasih & tahniah, kita telah berjaya dapat budget untuk bina .......RM 3.5 juta seperti yg dipohon". hmm...mula2 baca ayat tahniah tu igtkan msg from org yg xbertggjwb asyik ckp menang itu ini dr itu inila...thniah sim kad bertuahla......nasib xpadam terus ms tu.........lgpn dh kul7p.m dpt msg...rupa2nya my bos ada kt HQ telah berjaya bentangkan kertas kerja yang aku bertungkus lumus buat selama 3hari......puas kerah staf2 pusing satu kampus nak siapkan jgk..yela kang lambat xdapatla budget tu.......

sementara minggu tu sibuk jgk buat pelan utk projek lagi 1 yg dh approve n kena segerakan..tp budget 50k je.....fuhh mmg mencabar in accounting kerja engineer pn kena pandai buat jugak rupanya......xperla dptla pengalaman skit.....kena tau spesifikasi bangunan,nk lantai jenis apa...nak bumbung mcm mna...aksesori...perabot etc.....


keesokkannya aku dtg ofis (a day after dpt msg) kul 9+ sbb kemalasan n terlalu penat....sja buat2 g klinik...kui2.......smpai2 ja dh heboh org cari aku n wt sign mcm kt atas ni......rupa2nya bos aku dh msg n hebohkan rupanya..iyela kampus lain buat dlm 1.8M to 2 M je n aku mintak 3.5M...di approvekan dlm ms 5minitje...biar betoi...nmpk sgt justifikasinya bagus....ngeh2x...(perasaan n perasaan)..ms tu jgk ada meeting budget kt bilik meeting..terghezut aku kena masuk bentang.....habisla aku xprepare apapun ni......dhla attend by ketua2 bahagian n unit yang lain.......10minit aku mintak bg ms n belasahjela apa yg ada.....fuhh lega bangat......
tetiba ms meeting tu pengarah call dr. HQ n ckp lg psl tu n ungkitkan psl 5min tuje.....pujianla kot mls nk amik tau tp Kak ofis ckp dia suka tgk bahagian km bekerja bersgguh2 n bkerjasama....pastu kakak tu pn angkatla nama aku....alamak xsukala.......aku suka low profile je sbb sblm ni dia asyik bengang ngn unit akuje......hehe
.....tp xlupa juga engineer n assistant nye yg tpksa bantu dr segi tentukan budget.....cewah depapn dtg buat sign good n best jgk...so akupn balas balikla.......
actually bangunan tu nak buat ofis aku jgk nti..selain itu sediakan fasiliti untuk unit dan bahagian lain sebab tu depa suka sbb aku igt kt depa jgk....hihi....aku n staf unit aku akan duduk sna t.....tp xbestnye aku sorgje women......apa2pn km boleh mintak mcm2...hmmm bestnyer tp surat pertukaran dlm proses n kad jwpn telah diterima........huhu apapun terpaksa la jgk demi AMNA ku terus terlaksana nanti.........

.................semoga kerjayaku berjalan dgn lancar walaupun berbagai cabaran n dugaan...........



No comments:

Post a Comment