Tuesday, July 20, 2010

Weekend utk kenduri........

weekend yg lepas mmg sibukla skit sbb ada mjlis kenduri umah sedara....HB pn kena join sbb nk bayar derau balik (bak kata org kedah)....dr ptg jumaat g km dh pergi utk tolong2...tp xbyk yg nk kena buat sbb rmai org kmpg tolong...aku pe lg just isi telur jela...depa ajak buat pelamin...haha mnala aku reti..klo aku reti aku xupahla dlu.....

sebenarnya ni umah mertua kakak tunggal Ku....dia smpai lembik dh berminggu2 kt sna..almaklumla dia ni kreatif skit so jg mangsa la.....ms kenduri akupn dia amik cuti seharije n yg lain aku buat sndiri...tp kenduri mertua dia jd teruk...hahaha malang sekali....

sempatla jgk aku g melencong kedai kain ngn HB utk next misi..tp mcm xsedap ati nk dok lama2 situ sbb ada org kena rasukje so terus balik.....(kt pendang...Kedai Lim)

malamnya start pukul 8 HB dh bersiap sedia utk tugasan dia...aku jd pembantu jela nk tolong xreti.....gpn dia dh lama xbuat n kemalasan.......sehinggala aku tumbang jam 12 malam...tp babypn sibuk gk xnak tido masih aktif membuatkan aku xleh tido...dia terjah sna sni...hadoi....emak sian tgk HB dh 3-4 kali dia dtg masuk bilik tgk km.....sampaila pagi dlm kul2+ baru siap tupn cincai2 je dia wt.....barula aku selesa skit klo dh tup lampu....org lain kenduri aku yg pening lebih....dh la pagi2 lps subuh nk p dh antar brg.....
bila ayah dh tido baby still xnak tido...mcm somtehingje xkena...mybe dia jeles ayah tidokan mama kot dia pn nak ditopok2 gk....aku sedar dh byk kali dia wt cmni......bila aku mengadu dia nakal aku xleh tido so bgla HB pesan smbil pegang dia....elokje letak tgn terus diam smpai kesudah........hmmm mmg ajaib n kuasa tuhan.....
mybe dia xnk gtau ayah yg dia nakal n wt perangai ye...pandai ye nti ayah ckp mama yg tipu n ngada2 nk kena topok baru bleh tido.....(mmg selalu mcm tu so mybe betoila tanggapan/naluri bakal sorang ibu......)

yang paling best dpt gk jejalan kt a.star pg2 sabtu lps antar brg kt tmpt kenduri...breakfast kt pekan rabu jgkla...stadium mcm penuh sgt......pecut dr hgway pendang terus ke a.star...bukan senang nk melencong pg2 buta....dlu selalula wt lps kwin sbb selalu g joging ngn HB kt A.star...
yang paling teruja aku dpt masuk kedai peralatan menjahit..even misi mggu tu terlepas lg sbb kenduri...aku ttp tmbh brg2 utk mggu akan dtg...hihi selai bajupn xsiap lg sbenarnya....dptla cr renda utk wat bantal utk baby nti....eee geramnyer xreti2 lg nk wt.....mak asyik tersengih tgk gelagat aku yg brg dh penuh n baju xsiap lg......

>>>>>>apapun layan pic dulula xlarat nk citer dh kang merepek lebih.....

ini the beginning......kena kusyuk...


yang paling sempoi HB kata sbb dia malas...

Atas: dah siap satu (1jam+ gk).  
Bawah: buah yg ke 2 (4jam baru siap)...smpai sni photographer dh kelip2 ngntok n xdan nk snap yg ke 3....

Selamat Pengantin Baru...(kenduri belah lelaki...okla jugak depa wat pelamin sndiri save bdget)

buah ke 3 yg kt tgh tu..penat betoi nk jga ms bw p sna..
 tergolek sna sni..sakit pinggang nk pegang ke 3-3 (HB ckp dia wt yg paling sempoi klo tempahan mmg kena wat lg halusla...tp bukan mcm gini cara hiasannyer kt meja..xperla terpulang pada mereka)

Hakimi yg ckup nakal wif KakakKu...dh besarpn dia ...

nie antara koleksi yg HB wat utk kwnnya......nak tempah bolehla yer klo dia nak wtla....(angsa tu special skit n ada lain2 betuk lg)

4 comments:

  1. loor pndai nya abg k ina,bkn senang nk cr org laki pndai ukir cmtu pompuan pn payah nk cri yg ada bakat tu,nati bole tmph la yer..

    ReplyDelete
  2. dulu dia pnah kje kt hotel,berlajar kt snala...xdan dpt sjil dh cabut..klo tk dh lama jd chef senang km nk mkn,hihi..so skang komenje pandai klo g mkn tmbh2 g western...tp heran mcm mna bleh sabaq wt benda cmtu pening kepala tgk..kita tgkpn rs rimas perut..dia suh km wt sebiji..klo km wt rsnya tebuk kot bawah curi mknje la...
    klo patah lalai patah skit daun tu abisla..tp lama dh dia xwat...insyaallah bleh tempah....

    ReplyDelete
  3. mana gambar hg.tingin nak tgk gamabr ibu ngandg yg berseri2 :)

    ReplyDelete
  4. org xdk nk amik gmbr aku...tggu next week nk p fmly day kt chalet bukit air..blehla amik ckit2..xberseri pn hidung yg kembang lebih rsnya..hihi bdn plak sesedia kembang,kui2 t pas bersalin nk amik ptua dr hgpa sumela sume maintain cun je..nk jd hot mama jgk...

    ReplyDelete