Thursday, January 14, 2010

<2Day>

alahai.....dari pagi aku bangun dengan bersemangat kerana harini kena keluar utk pergi JPJ uruskan penukaran hak milik.....susah betoi skangni nak uruskan...JPJ nak pegawai pergi utk sahkan...siap nakkan dokumen sebutharga manala aku nak bawa.......aku cuma kesiankan orang yg dah beli tu nak pindah milik susah......

hmm memang patutla dari dulu lg masa diploma aku belajar DISPOSAL ON ASSET memang susah nak faham.......tambah2 lagi En Hatta yang ajar...smpai subject akaun aku dapat C+ kot ms tu...pointer merudum giler......ms tu part 2....aku dhla tak dak basic akaun langsg so mmg tak faham debit ke...kreditke...aku main hafalje......tak payahla org dok explain panjang2 kat aku mmg aku xfaham jugak...msti xleh jwb klo aku tnya..mmg tumpul giler ms tu.......

realitynyer aku kje kena uruskan disposal jugak.......aduh memang benci bangat......sakit jiwanya......nak buat adjustment lg...kat sini paggil JV...kenala ingat debit kreditnyer...untung rugi.......pembelian,renovation and all lah klo kat balance sheet tu utk fixed asset ke current assetke....wlaupun 1 partje dia mmg sgt detail....mcm nk larije rs.....disposal dlm sector gov or badan berkanun nih mmg leceh......

balikje dari JPJ my mood jadi mcm kt pic kt bawah nih......semua makeup yang ceria td hilang entah kemana....air mata mula menitis...selepas aku berjumpa dgn ?......cabaran yg memang ketara sudah bermula......tp biarla aku simpan dlm hati dlu.......



hua....huhu....

selepas rehat aku cuba pujuk hati n think +ve........tp terasa berat and bebanan sudah bermula.....nak mintak tukar kampus bukanla jalan penyelesaiannya.....one of myfrenz dah lulus dpt pindah sri iskandar so no chances dah........tetapi pabila dh dekat pukul5 aku baru terasa ringan skit selepas rmai yg sggup tolong aku buat keje harini...dapat sokongan and pertolongan kwn2 n my boss...aku rs dia ikhlas nak tolong aku.....cuma mula2 nih bebanla skit.....audit turn aku mybe next week...mulala aku kena tggap leleh nih...takutla klo da apa2 yang kena surcharge....

so actually n3 nih nk tunjuk perubahan muka aku yg pucat lesi n tak berseri sekarang nih....kulit makin tak licin dah.....makeup jarang dh atas bebanan kerja so tak dk mood.......


without makeup 100% lepas solat.....muka dah sembap...
heppy sikit sebab hari Ahad cuti...yeye......

No comments:

Post a Comment