Sunday, December 13, 2009

MeNgiMbAs KeMbAli......KeNanGaN Yang TeRiNdAh...

SEMPENA ANNIVERSARY 12/12/2001-12/12/2009........almost 8years gitu.........

N3 ini khas bagi mengimbau kembali nostalgia perjalanan and detik2 saat kami bermula untuk disatukan setelah sekian lama berkawan dan membuat keputusan untuk mendirikan rumah tangga dan hidup bersama..........pada mulanya aku memang tak nak bertunang dan berkahwin lagi tapi atas desakan keluarga la jugak untuk bertunang dahulu.......akupun redho je la.....lagipun bertunangpun akan include cost yang agak banyakla jugak sebab sume barang nak beli.........N3 ini sekadar diary rentetan peristiwa sebagai tanda ingatan dan kenanganku selama-lamanya......(klo boleh nak diprivatekan untuk dibaca setiap kali anniversary tp....)

MAJLIS BERTUNANG 13/12/2008
majlis ni dibuat dengan ala kadarje....jemput kawan2 terdekat and sedara terdekatje....rombongan datang 4biji keteje lagipun jauh......kawan adala 20orang yang datang.........lauk pauk sume masak sendiri......abang ipar aku and keluarga yang masak.......TEMA: red color + white, supaya hidupku lebih berani menghadapi semua dugaan yang mendatang,cinta kami makin mekar dan membara (cewah)...yela bertunangkan banyak dugaan.......kat ofispun tak semua yang dijemput.....akhirnya mereka dapat tahu pabila da staf yang buka FS n tengok ada pictures tunang......habisla aku kena marah and perli......


berposing dibelakang rumah.....(gatai sungguh).....


sebelum rombongan tiba.......dag dig dug....
MAJLIS AKAD NIKAH 4/4/2009
majlis ni pun simple jugak and beberapa orang kawanje yang datang......lagi simple dari majlis tunang.....menupun aku yang tetapkan and disediakan oleh keluargaje yang masak.......penat sungguh rasanye....yela apa nak buat majlis kite and ayah pulak dah takder.......nikah lepas solat zohor.....tak dapat banyak sangat ambik gambar sebab rombongan terpaksa balik cepat.....lepasje rombongan balik hujan and ribut pulak......takut aku......apakah petanda nyer itu....(nauzubillah).
TEMA: white color.......lambang suci bersih sebagai simbul cinta dan keikhlasan hati pasangan.......keputusan untuk bersama tanpa memilih faktor2 duniawi (cewah poyoje ayat).........
Bilik pengantin aku siapkan sendiri dengan my X-housemate........dia banyak membantu masa tu...
HB lafaz nikah sekali lafazje n termaktublah aku sah sebagai isterinya........tapi aku heran sikitpun tak sedihke hape ke........alizapun heran tengok aku......hehe........


sign agreement so tak boleh durhaka dah,huhu


hihihi...
MAJLIS PERKAHWINAN 9/5/2009
majlis kenduri ni lambat sedikit sebab aku kena pergi induksi selama 3minggu.......tetapi borang nikah and ujian HIV dah dibuat awal2 and akan expired kalau tak buat masa tu......so thats is the reason ek....bukan menggataije.......hehe........
TEMA:magenta tetapi tak berapa jadila pulak........mengikut butik tu susah nak dapat lace color tu......lakaran baju and warna aku dah siapkan.....tetapi dia tak ikut sangat.....katanya mengikut kesesuaian....tapi jangan tak tau, memandangkan baju aku dah siap dari bulan 2.....ramai yang nak booking dah tau.....tapi owner tu tak bagi sebab aku design sendiri mengikut pakej......and masa tu promosi dapat lagi 1 pasang baju persalinan baru siap dijahit.....hehe....akupun belasahje la....
Photographer aku memang ambik kat ILA dari majlis bertunang lagi.........bukanpe senang and nak tolong kawan2 and diapun bagi special price.......
YANG TAK BEST:Kepenatan sangatla terasa daripada meyediakan souvenier hinggala makanan....begitu tragis pabila aku order 100ekor ayam...dan sume ayam2 tu aku terpaksa angkut guna Myvi ku...memang pengantin teruk kena belasahla nih....habis busuk.......kelam kabut betoi....petangnyer memg HB plak goreng ayam.......teruk oo nak abis kenduri...nak pergi butik lagi pakai inai lukis,nak tengok pelamin lagi...telurpun tak siap lagi...
Pada malam sebelum kenduri abang ipar aku adakan karaoke sambil jamuan Bihun Tom Yam...hmmm aku mknla jugak dok esoknyer baju dh sendat skit and perutpun meragamje..........pengantin memang tak hingat nk melantakje....
pabila depa kusyuk menyanyi tetiba black-out 1 umah....gelabahla aku hantaran tak siap lagi..inai tak pakai lagi..so pasang lagsir dalam gelap gulita.......
jenuh cari maintenance & nasib ada yang pakar (penyanyi2 tuh)...pukul 3 pagi baru siap pakai inai and tidur pukul 4 pagi.....lepas malamnyer melalak...siangnyer buat tahlil untuk arwah ayah dan marhaban jugak...ituje yang mampu....sambil mendengar celoteh DJ yang tak abis2 mengusik pengantin......
YANG TERINDAH: ramai kawan2 yang datang,staf2 pelbagai bahagian...and ada yang baru balik dari aktiviti sport pun datang dengan baju sukan....sempoije bawa student skali...kawan sekolah menengah pun ramai jugak and sanggup ambik cuti,ada yang tak jumpa 10 yrs pun ada.....sume kawan2 adik beradik and depa tumpang hepy jugak...sedara mara.....
and yang paling gempaq orang kampung, rombongan lelaki datang 1bas and 5 biji kete (geng kelab HB)...nasibla tak jadi bas 2 tingkat klo tak lagi best...(ala depa nak gi jalan ke padang besar tu yang motifpun)...and kalo hari ahad memang staf akan datang 1-2 biji bas jugak....jenuhla pening mak aku...tupun abang aku yang walimahnyer dah ketar perut tak cukup khemah...padan muka dia...tak caya cakap aku....
****and best jugak dapat hadiah banyak...kui...kui...thanx kawan2.......termasuk yang bagi 2 hadiah sebab 8/5/2009 is my 27th birthday..........


air pink(tudung pink).....

yes, i do......

MAJLIS SAMBUT SEBELAH LELAKI 31/5/2009.
memandangkan sebelah lelaki nak buat masa cuti sekolah....jarak 2 minggula.......pepun aku hepy jugak takla penat sangat and boleh tolong2 sebelah sana pulak...sinipun kami letik jugak........nak bungkus souvenier untuk tetamu...bagi semua tetamu pulak tu...tapi takper adik ipar yang sponsor...nanti kena sponsor balikla....beg disediakan untuk 1800 orang hampir terkejut jugak aku....maybe depa dah lama tak kenduri kot...and skang ni ada 3orang lagi bujang...(10 darham...7 darham...5 darham)...hehehe...
ujian pertama aku adalah kena masak mee goreng yang banyak untuk tetamu pada petang 2hari sebelum kenduri (ujian pertama dah lulus,huhu HB kata sedap jugak)......actually dah jadi pengantin basi sebab dah balik utk tolong2.......
berbanding kat sini malam sebelum kenduri ada buat kenduri arwah...dan malam tu HB dan kawan2 dia bekerja keras tak tido malam menyiapkan juadah utk esok.....sian muka memang teruk r masa bersanding ngan outdoor...aku lena mampus(bak kata org kedah)...bangun subuh tu sempat call zahirah sebab diapun kenduri hari yang sama...aku sempat pergi hantar hadiah and bunga telurje sebagai ingatan and tahniah untuknyer...(sebelum balik ke perak)...
TEMA: gold (kekuningan)...sabab cadar and perhiasan bilik dah beli yang dah siap...tapi baju color tu tak dak yang sesuai sebab cari 2mggu sebelum kenduri......semua tempahan buat ms tu jugak so no choice r...aku belasahje la....pakej ditaja 70% kot oleh kawan HB yang baik hati......(bestfrend sgt mcm isi dengan kuku......dan semalam diorang turun sg petani sebelum bertolak ke Langkawi......kami hanya menghantar ke JETI K.Kedah sebelum balik rumah emak......diorang ada ajak join sekali...sponsor lagi....aku seganla pulak dan terpaksa menolak sebab poket tengah kering and tak dapat ambik cuti......)
YANG TAK BEST:duit HB habisla untuk kenduri....so budget tak cukup terpaksa makeup sendirila untuk majlis malam .......and penat.....ituje.......
YANG TERINDAH:
>>>kenangan HB diusung oleh kawan2nyer,dapat bersanding.....dapat makan sedap2...(aku belasah sume makanan yang ada atas meja and sambung lg lepas outdoor,hahaha)....tetamu yang hadir dapat makan aiskrim berbagai perisa....(order 2000 batang disediakan didalam 2 freezer)........sempoije...aku and HB tak jemu2 makan sambil melayan tetamu...loqlaq sungguh....
****kema and black je yang datang sana...siap tapau ais krim lagik...
>>>dapat ber-outdoor kat lumut and menunggang kuda...kerja giler yang aku tak percaya aku lakukan dengan berpakaian baju pengantin.....dahler ramai orang masa tu time cuti sekolah...kain terselak plak tu...
>>>malam ada majlis potong kek dan char kuew teow untuk 100 tetamu and habis licin.......
>>>puas posing bergambar....
>>>dapat hadiah lagi and my MIL bagi hadiah yang paling beso and berat...

Hubby diarak untuk masuk ke khemah...(pic kiri)..
semua tersenyum hepy ke or menahan berat?


melantak tak hingat camera dah...(air ikut warna baju la pulak...)

 
keluarga HB.....

ni my family....kakak and emak sebelah kami...

3 tiers cake with diff. flavor....(MIL yang pilih)..


teluk batik......best!

No comments:

Post a Comment