Wednesday, December 2, 2009

MaLuNyer..........

aduh lama sungguh tak update blog hampir sebulanla jugak.......i ni memangla tersangat busy.......sampai effect kesihatan pun......entahla........

baru-baru HARI RAYA AIDLADHA.........saya beraya dekat PERAK........ikut turn la katakan.......hari khamis tu ambik 2jam keluar awal taku jalan jem.....maklumla nak drive sorang2.......tp luckily bila sampaije changkat jering my MIL,HB n adik ipar dah tunggu........lega rasanya aku tak payahla drive sorang2 n HB bleh drive.......nasibla dapat adik ipar n MIL yang faham.......aku tak berapa sihat n tak larat nak drive lama2 nanti jd flat je.......

sampai rumah makanan rendang n yang lain sudah disiapkan.......hari raya pagi cuma masak MEE KARI & NASI AYAMje.......tp luckily lagi aku pergi solat sunat hari raya........kah...kah.........selamatla........tp selalunya aku akan tolong2 je sebab kt sana memang dh ada chef 3star lagi...........from ORIENSTAR HOTEL,hehe......

dalam masa sebulan tak update nih macam2 telah terjadi........sampai tak larat klo nak diciter kan....and ada 1 citer lawak yang mengatakan aku ni preg....1 uitm bertanyakan aku n balik raya pun semua family dengan segan silu bertanya..........kah kah tipah tertipu........dan pada suatu hari aku tinggal dengan my MIL je........lepas kami cuci pinggan magkuk kamipun berehat2 la sambil bersembang........mcm2 dia citer kat aku padahal anak2 dia sendiripun tak tau kisah silam nyer itu.......dan pada satu masa njeng....njeng.......njeng......terpacul keluar 1 ayat n pertanyaan yang agak luar biasa.....apakah gaknyer kan....

ofcoursela begini dialognyer........
MIL: jadike kamu ni mengandung?(dengan muka selambe dia la)
aku: kenapa mak?
MIL :yela dah macam mak dengar n pelik2 aje.
aku: ishy mak ni lawakla......
MIL:.....kenapa pulak......mak bukan pe....mak dah bincang dengan adik n yang lain,nanti masa kamu dalam pantang biarla mak jaga kamu kat sini.....sian mak kamupun xsihat........jangan risau kat sini sume orang suke baby......sume orang berebut2 nak jagala,mandila........nanti bila baby dah balik mulala deme ni teringat2 n sedih.........
(aku ni tergelak kuat la jugak..........)
aku:belum pun jadi mak dah fikir nak jaga ye.........kelakarla.......akupun senyum2 je la........(diapun turut berceloteh panjang citer sume menantu2 dia yang selalu jaga n mcm2 hal lagila)
...........dalam hati aku agal malula jugak.......tiap orang tanya and kakak ipar HB pun yang pendiam itu pun bertanya jugak............adussssss pening kepala ku.......(yang sememangnya asyik pening aje)........

ALKISAHNYE begini..........semasa aku nak siapkan projek pergi konvensyen aku sangat busy hinggakan tak cukup rehat........kejepun banyak......masa pergi cash kan cheque and beli bahan-bahan kat pekan SP.........aku n memberpun singgah kejap untuk solat kat tesco......tetiba aku nak pitam and terus muntah2 sampai flat......lastly keluar darah.......aku tak tau nak buat mcm mana and tawakal jelah............udahler tak mohon driver aku drive sendiri......sepatutnya klo keluar hal rasmi kena mohon pemandu.......aku nak cepat and dari padi tak rehat........dah kebiasaan mcm tu hampir 2weeks......

gempaq jugakla kat surau tu (malunyer)......wheel chair pulak hilang........terpaksa berpaut.......terpaksa call ofis suruh hantar orang ambik kereta and bawa aku pergi hospital........HB terkejut and terus drive balik SP....kebetulan masa tu dia kat kubur bapak kawan dia meninggal (tengah gali kubur....takut aku dahla datang jumpa aku lepas tu).....dalam telefon hanya mbr ofis yang ckp bgtau dan aku sudah flat and terus2 muntah......sampai sekarang tak boleh silap sikit mesti jadi cmtu......

kemudian one of mybestfrend dtg and bw pergi hospital terus masuk emergency......huhu takutnyer......kena masukkn jarum untuk tambah air and vitamin......aku tak boleh buka mata lgsung terlalu pening......kain agak basah sebab aku terkucil masa muntah......maybe teruk sangat kot.......aku tahanje la bau (malunyer).........hampir habis 1 botol air akupun dah boleh buka mata sikit2 and bangun ke toilet gagah cuci sikit tp bau tetap ade......(hehe).......dalam hati aku risau takut tak sempat pergi s.alam.......siapa yang nak ganti......akuje yang tau bab2 ni......lagipun aku sedar ini keje aku biarla aku yang tanggung.....susah senang aku akan settle sendiri......tersangat sedih sepanjang persiapan dan kat booth itu hari.....aku akan take rest masa tengah hari and perlu tido sekejap.....tp bila aku masuk dewan booth tu selalu tak dak orang yang tunggu........mana tanggungjawab.......semua berkumpul kat tepi je.......langsung tak dak kerjasama.....nasibla ada jugak staf yang bagi sokongan datang and banyak membantu.......aku sedar.......aku sedar......keje aku memang agak complicated and akupun bukanla nak kacau2 orang tapi terpaksa.......semoga lepas ni aku lebih kuat dan bersemangat........thanx utk yang sudi membantu......


ni pic booth kami masa tu...berkongsi dengan batik merbok utk 1 kampus



pembentangan peserta final (dewan sri budiman)



2 comments:

  1. k.ina, what happen ni? keja juga, tp kesihatan plg utama. tu ha mak mentua tak sbr tunggu cucu la tu. apa lg...

    ReplyDelete
  2. entah,akupun tak tau cmne bleh jd cmtu.....aku rs ok je......badan letih sangat kot.....hehe tggula aku dah ready ni...harap2 adala rezki...

    ReplyDelete