Thursday, December 10, 2009

Wajar atau tidak?

Baru-baru ini aku telah menerima SMS jemputan kenduri daripada seorang kenalan lama.....lelaki....(msg 3bulan sebelum ni ckp jempula dtg  abg...D wat kenduri......)tak bagitau pun kahwin, tapi mggu lepas baru rasminyer bagitau walimatulurus...wajarkah aku pergi...masa kenduri aku pun jemput jugak tapi dia tak respon pun......

kami berkenalan semasa lepas SPM.....tetapi umur dia lebih tua dr aku agak2 5yrs kot.......ms tu kami sama2 bekerja kilang lepas aku habis exam SPM.......hmmm setahun jugakla......

nak kata special bagi aku hanya kawan.....tapi bagi dia mybe tak kot.....bila time solat kami akan take rest untuk pergi solat.....dia memang baik and sanggup tolak tawaran masuk universiti untuk menajaga seorang bapa yang agak tenat......tak ramai pekerja kilang yang tak tinggalkan solat.....aku biasaje entah kenapa orang gosipkan kami.......(cewah buka citer cinta lamala pulak).....tp tak bercintapun.....ramai kawan,supervisor yang pandang serong kat aku kerana dirinya tak terurus kerana aku baik dengan orang lain tapi takla couplepun....lama kelamaan aku baru faham......akhirnya aku dapat tahu darinya yang dia nak berhenti kerja and masuk POLY......aku biasaje.....and tak lama kemudian akupun masuk universiti jugak......kami selalu bergaduh tak tahu kenapa.....aku ni anti lelaki masa sekolah .....(hehe)

lepas satu sem(2000) dia da bagi kad raya and emel aku.....yang geramnyer napa emel dia stil gabungkan nama kami.......xsuka...xsukala.......so gaduh lagi.....putus contact terus sampaila aku jemput kenduri bulan 5 lepas.and yang aku tahu masa tu dia xabis belajar lagi and final kat UPSI...hmm dh nak jadi cikgu la rupanya.....

aku dh citerkan kt HB dia ok je kalo nak pi.....dekatje ngan sini...teringin jugak nak pi saja buat2 sempoi......dulu tak pernah ada sekelumit persaan pun sebab tu la aku jadi marah klo dipaksa2.....tapi malu jugak dulu comei (cewah perasan betoi, tapi jgn tak tau ms tu top oooo kat 10 orang peminat gak tu yang da orang jeles and gaduhje) skang cik mon......
rasa2 korang wajarke aku nak p nih? lagipun 2 orang kakak dia kawan baik jugak masa dulu2....ingatkan date tu nak balik perak......teringin nak p picnic or bercuti 1 mlm pun jadila untuk rest kan badan...dah menyampah asyik keje je.......tapi musim cuti sekolah.....mesti mahalkan...klo cameron dekat sikit...ahad tu cuti ganti awal muharam sedapla sikit...gajipun dah dapat......

Note: jom izzah gi cameron bawa hakim.........

1 comment:

  1. xmao xbest cuti sek crouded sangat2 kat mana2 tmp percutian pun. better kita yg takdak anak sek ni pi waktu lain, kan enjoy, lengang,murah, hotel bole pilih suka ati tak penuh.. ye dak? hehhe...just my opinion

    ReplyDelete