Tuesday, September 1, 2009

RaMaDaN KaLi iNi PeNuH Makna.....

Haiyo......letihma..pusing punya pusing smaje baju2nyer...
actually bazar ni jual lauk2 n baju ry...aku xbli lg bju ry igt nk cr ready made je...haha (da ke size)
Myhubby layanje karenah ku yg xjemu2 mencari...da la selai dua yg bkenan tp XPUAS HATI LAGI.........
tggu balik mjungla cr lg...thun ni xdan nk tempah cz aritu klam kabut persiapan kwin...
hampir 1jam pusing mencari,terasa letih sgt dhla sahurpn mkn bpe suduje...tu pun SHARE ngn hubby...
ni ha nk cter, akuni jnis mls bgun sahur xtahan ngantuk,bila hubby kunci jam aku trus OFF bila ringing, tula yg xjaga tuh,sedo2 dh kul5 sempat pnaskan lauk2 n nsi je la,pastu wt milo pnas....
actually akuni xlalu sgt nk mkn pg2 nih tp laki aku nih blehje soru...
bila dh siap sume aku dok kt meja la tgk dia mkn kdg2 matapn terpejam....tp kan...hehe
laki akuni dia dh tau kot TRICK aku..... sbnarnya aku bleh gk mkn tp mls kot...mls ke?hehe aku sja je...tp tula 1st time thn ni bersahur bersama, manje lbih skitla,hehe....pe kata aku dh siap sediakan sume so bab nk mkn dia plak suapkan la... aku nganga je la,hehe ni bru la FAIR n selera nk mkn....
tp kan mlm td sahur sorg2... akupn MISS-UP la tgk2 dh kul 6..whats? so,bgun solat sbuhje la.......dalam hati adakah aku mampu bertahan harini...OMG!
aa...cont' balik ms kt bazar tu, xrmai sgt wlaupn HARI KEMERDEKAAN KE-52, mybe thn ni jatuh pd bulan puasa kot.......km je xcited nk jln2......
lps abis tgk bju brula nk g bli mknan nk bbuka,baju2 tu xbli pn bru 1st stage = SURVEY....,
huhu tp sedey mlm t hubby dh nk blik dh maka mulala aku "JANGAN TINGGAL DAKU...OH..KASEH OH PUJAAN....."
smlm 3 bazar sempat km p,dlm letih2 tu km xptus asa pn...mcm2 juadah km bli cz nk msk xsmpt dh...smpai umah dh kul6, hehe msk air n ns jela,nasibla dpt husband yg spoting xkisah sgt bab mkn nih...
bila kt umah keadaan jd terbalikla plak, nak tau pe? aku hidangkan sume foods yg km bli n dia yg msk2 n kmas dpur...kah2x... ni yg best nih...so blehla rehat2 sblm berbuka...xsabar ni nk berbuka maklumla sehari jln lapo n dahaga hanya aku yg tau...haha...
MENU: air bancau n jambu batu,kuih popia basah n murtabak,kerabu,smbl ikan blis n telur dadar(feveret husband),aym goreng,daging n ikan bkar,air asam n asam pedas keladi (myfeveret)...
aduh... terliur dh ni ,huh ptgni ada kekuranganla skit tp tpksa dihadapi jgk..
alamak skang dh 1.30pm xsempat nk rest lama skitla,kla nk tido jp amik pahala,ahaks...k da.... jmpa lg nx n3........salam ramadan ke-11 n CONGRATES 2 ALL!

No comments:

Post a Comment