Sunday, September 13, 2009

PuAs HaTi n HePy....

Kenapa ek? kerana aku dapat keluar shopping ms jumaat n sabtu lepas........hehe
Dapatla aku cari baju2 n barang dengan sepenuh hati, selepas penat survey sna sni termasukla membeli barang-barang nk buat kueh raya...........tahun ni kak aku SHARE 1/3 modal nk buat kueh...hehe
sebabnyer dia tau aku sengkek skit tahun ni...aku tak pernah mintakpn tp memandangkan dia bawa balik banyak untuk umah mertua dia,dia seganla kot.........
Pada hari jumaat aku g A.S je tp adik aku JAMAL jd bodyguard ikutje mna aku p...lepas kwin mak aku risaula plak,heran toi aku ktanya takut orang kacau padahal dulula kena da bodyguard......tp agus gk blehla dia tolong angkat barang aku nak buat kueh n bawa beg shopping aku......padan muka dia......
Mula2 parking ky CITY POINT coz senang skit tingkat 3......walaupun baru pukul 10.30 a.m tp parking banyak full. Tapi aku dengan berkobar2 ni nk shopping bawa RM400je. Uish...sungguh tidak aku menanhan sebak didada ni klo tengok je barang tapi tak beli....baju budak2 sangatla SALE...aku pegang letak...pegang letak nak beli macam tak ingat size.......so postpone jap........
So,aku g cari baju aku dulu...kt City Point ada 1 kedai jual baju2 fesyen terkini n jubah cantik2.......hmmm nanti dah pregnan boleh beli kat situ je..teringin gak nak beli tapi takut raya nanti orang dok tanya je MELUAT aku nak jawab aih..........ok kedai tu aku dah list akan patah balik nanti...
Then, kami jalan2 kat Bazar kt tepi jalan bertentangan PEKAN RABU.........tp banyak yang mahal sangat asal aku berkenan mesti RM200+, aku bukan apa nak berjimatla dhla bonus xdapat tahun ni...huhu tapi klo Hubby terchenta ada mesti dia suruh belije.......akuni bukan memilih sangat kadang terasa sayang nak beli baju yang mahal sangat.........pusing punya pusing belilah baju kurung kt ARKED area Pekan Rabu...sehelai RM50je...jadila nk buat pakai keje nanti...hehe n the balances will be use to buy Baju Kurung Moden n baju untuk anak2 buahla........tapi singgh balik butik kat City Point tu tak dak size so balikje la dengan perasaan SEDIH.......tengok lagi baju kat budak2 tu, tapi aku dah pancit sangat dah xlarat, so pergi beli barang nk buat kuehla lagi penting sebab balik nti terus nak buat...hehe (klo larat..)

Apa2pn aku tidak putus asa kerna sabtunye aku keluar g pekan sabtu kt pendang untuk beli ikan,sayur dan lain2......NAFSU aku tidak dapat control klo g tempat macam ni.......semua aku teringin...walaupun aku pergi sorang ia tidak menghalang aku untuk bersemangat waja dan balik untuk memasak.......
dalam sibuk mengusha ikan..tetiba ada orang pegang tangan aku...rupa2nya Kak Hasni,dia ni selalu terserempak klo aku pi mana pun.......
Jenuh jugakla nak gendong barang ikan saja 5 jenis,sotong,sayur2,ulaman,rempah yang sudah digiling....
Bukan pe menunya aku bercadang nak masak gulai lemak ikan masin,sotong goreng tepung,ikan terubuk bakar n yang lain biasa2 je......harini berbuka sorang2 n myHubby pun xbalik.....semalam bila masak2 terkenangje tp xla sedih sangat sebab dah tahu duduk ngan family......

Selain membeli barang untuk masak berbuka sempat lagi aku shopping baju raya lagi 3pasang iaitu for me,alia n hakimi (anak2 buah kesayangan aku)......tangan dah xmuat nk pegang nampak buah tembikai tapi dah xleh nak bawa kerna kete parking jauh sangat sebab terlalu ramai sangat orang.
Dalam pada itu aku sempat lagi pergi 2buah kedai nak cari kain langsir untuk rumah aku tapi tak dak yang menarik pun.

Hehe,aku balik dengan senang hati.......tengok si kimi menunggu kepulangan aku...seronok dia dapat baju baru lagi.....then, aku rehat kejap sebelum keluar lagi untuk pergi ke kedai emas. Aduh letih sungguh rasanya panas terik. Mak aku nak beli gelang tangan baru untuk raya ni. Seronok aku tengok dia hepy. Walaupun aku sudah penat selama 2hari nie tapi aku rasa puas hati dapat tengok Bonda tersayang pun hepy jgk disamping dapat sediakan juadah sama2,buat kuih sma2,kemas umah dan berangan sma2.......

No comments:

Post a Comment