Tuesday, October 6, 2009

HiDuP DaN PaNcAroBa...........

Sejak kebelakangan ini jiwa aku menjadi semakin runsing.........bebanan kerja yang banyak sehinggakan aku tak tau nak mula yang mana dulu..........
mungkin banyak faktor lain yang mempengaruhi pemikiran aku........Ya Allah...aku sentiasa dihujani pelbagai dugaan...tapi aku yakin ada sinar diakhir nanti......aku masih belum lali dengan lumrah hidup aku yang sentiasa mendapat pelbagai dugaan sebelum mengecapi kebahagiaan  & ketenangan........

(kerunsingan kepala hotak....)
>>>>audit query n lawatan audit yang berkala memang membosankan n mengganggu perjalanan kerja n ketentraman hidupku.......

>>>>masalah kesihatan my Mom pun sedikit merunsingkan aku....adakah dengan memilih PMC (Putra Medical Centre) jalan terbaik untuk rawatannya...harap2 jangkitan tidak merebak ke otak n tiada sebarang masalah semasa rawatan..or adakah kena operation...belum tahu lagi n next appointment on 9 Oct 2009 aku akan sedaya upaya berbincang dengan doktor....semuanya aku berusaha n berdoa....emak risau takut mengganggu kerja aku kalau selalu bawa dia ke hospital....tapi apalah sangat kalau nak dibandingkan dengan pengorbanan seorang ibu...maybe hubby pun akan balik awal jumaat supaya dia jugak dapat menemankan kami.....

>>>>masalah PJJ antara kami suami isteri...hubby telah membuat keputusan supaya aku tak payah mohon pertukaran bertugas buat sementara waktu...dia sedih memandangkan aku menjadi tempat bergantung ahli keluarga...biar dia yang cuba untuk mencari LOBANG2 disini....dan akupun turut membantu...buat masa ni kami tengah survey kerja part time untuk berniaga pada waktu malam untuk student...tapi belum pasti lagi dan mohon bantuan maklumat dari rakan sekerja....

aku yakin memangla permulaan hidup n lepas graduate memerlukan masa yang lama untuk hidup senang...even kerja dengan GOV, gaji tetap hanya cukup2 makan je...aku yakin ramai yng staf gov pun setuju dengan pendapat aku...sebab tula aku dah bagitau hubby tak suka dia keje gov but salah sorang pun jadilah....kami ada PLAN untuk masa depan kami...buat masa ni aku tunggu untuk confirm dulu....
untuk mengurangkan sedikit kerunsingan masalah kerja,family dll, penghasilan dan penulisan blog ini adalah salah satu sebabnya......bila menulis aku dapat rasa tahap pressure dan kebimbangan berkurang....

selepas berkahwin MINAT aku menjadi berubah dan ada HOBI pulak tetapi tidak semua dapat dilakukan selalu...antaranya blogging, kumpul resepi dan ingin mencuba, ingin berlajar menjahit tapi tak tercapai lagi,kain dah beli tapi tidak berkesempatan, rinduuuu bila tengok Al-Quran...rasa sayu tiba2 dan ingin terus memeluk dan membacanya, aku berdoa supaya hidup aku dan keluarga sentiasa dilimpahi rahmat oleh maha esa.......aaaamin......

No comments:

Post a Comment