Wednesday, October 14, 2009

JiWa KaCau OtAk BiLaU..........

kenapa semenjak akhir2 ini perasaan dan jiwa ku semakin tak tenteram........kehidupan semakin usang dan kebosanan.......tugas2 harian yang memerlukan ketangkasan berfikir membuatkan otakku digunakan 100%. Tidur malam sering terganggu.......walaupun tidur otakku masih berfungsi untuk berfikir...........

Jika kawan2 kat luar sana ada cadangan macam mana nak cope with this problem, tolongla yea........hari minggu pun serabut jugak.........aku cuba lakukan kerja dengan se'enjoy yang mungkin. Tadi dah dapat buku SKT untuk diisi......aku bosan nak isi and berapalah agaknye bos aku nak bagi kali nie........dalam kepale hotak jugak tak sabar nak nilai SKT staf-staf aku nie.........haaaa baru tau depa selama ni aku suruh buat kerja lambat nak buat....tapi aku tak sampai hatila pulak.......mungkin ada yang mencecah 90% dan ada yang tidak........tunggu....penilaian ikhlas dariku.......tapi SKT ni penting untuk pergerakan gaji tahunan dan untuk CONFIRM.........aku tidak mengharap dapat confirm dalam perkhidmatan terlalu awal biarla atleast 3 yrs......genap 18/5/2010 baru 2 yrs aku berkhidmat.

**********************************************************************************
Terkenang kembali masa dulu2, kesusahan masa lampau.........

Mei 2007~ Tamat berlajar.

August 2007 ~ dapat keja kat LUMUT jadi account clerk,tourism company. Tiap ari da OMputih turun naik ofis jenuh nak susun english aku.......

Oct. 2007 ~ dapat keje jadi executive yang macam2 bidang tapi banyak training untuk nak jadi leader. Kat situ berlajar macam2 public speaking, buat bisness,pergi seminar,buat budget and cari peluang untuk bisness.....tetapi sume hampeh kena tipu gaji tak dibayar selama 2 bulan 1/2 tau...bulan 1/2009 aku rest dok umah....banyak duit habis...kete dah pakai HB bagi kelisa masa tu sume dia bayarkan termasuk belanja aku....transport penting kerana group kena keluar cari bisness...kami dah sampai mintak sokongan EXCO negeri tau nak dapatkan tanah..tapi hampa belaka..so duit simpanan nak kawin pun merosotla termasuk support masa keje kat Lumut tu......pergi temuduga sana sini lagi.....

Feb.2008 ~ dapat 2 offer , aku decide nak keje kat firma perakaunan untuk cari ilmu habis habisan........tak rugi aku kat situ......baru 2 minggu keje aku dipanggil temuduga. masa tu aku gunakan semua pengalaman yang ada termasuk praktikal kat audit firm selama 6 bulan. Walaupun tak sampai 6 bulan graduate hampir 100+ application aku telah hantar tidak termasuk yang On-line. Banyak juga temuduga yang post besar2 tetapi gagal. Aku tetap tabah and mak bagi semangat katanya hampir setahun barulah berhasil nanti.
Masa temuduga Feb tu,aku orang 1st dipanggil.....dengan tak tau apa2 and baru sampai pagi tu jugak aku jawab haru biru je.....lepas temuduga terus balik Perak sebab HB ada urusan.......dalam pukul 6.30 petang aku mendapat panggilan berjaya ke sesi ke 2 pulak........alhamdulillah pukul 3 pagi bertolak ke KL lagi.....sampai pusat temuduga aku orang 1st lagi yang dipanggil. Mungkin dah rezki kot so interviewer pun semangat n fresh lagi.....

April 2008 ~ Dapat offer letter post tetap pulak tu,hehe memang syok giler........tak sempat nak confirm kat firma perakaunan tu......alhamdulillah bulan 5/2008 lapor diri and betoila kata mak aku and tepat setahun tamat berlajar and bukan dari graduate day aku dah dapat kerja tetap sehingga kini aku masih meneruskan perjuangan dalam pekerjaan ku........syukur berbaloi jugak aku berhempas pulas pulun study selama ini and pointer amat penting yang selalu lecturer pesan2 kan......aku takla hebatpun tapi atleast theory2 yang dipelajari masih diigati dan diadaptasikan..........

**********************************************************************************
Con't,

Lepas ofis hour aku memang kebosanan, HB bilala nak pindah sini cepatla....i'am alone... siang tengok PC and for nite tengok wall je.......lepas kahwin nak 'bergayut' kat fone pun dah tak larat.....penyakit susah tidur aku kembali lepas raya ritu......hari2 berlalu dengan cepat dan aku masih seperti dulu.......tak sabar nak tunggu bulan 4 kerna gaji aku naik masa tu........hurmmm bila la nak dapat offer baru nih.......LHDN tak keluar ke tahun ni ek......sejak kerja sini aku jadi serabut kepala hotak, penampilanpun tak terurus.......MOOD dah hilang kot.......staf aku semuanya lelaki pulak tak dak gengla.......nak bagi arahanpun kena hati2 nanti disalah tafsir.......maklumla lelaki kan BARAN.......

Sesape yang tau ada kerja part time yang menarik bolehla contact aku iye...untuk hilangkan kebosanan meniti usia2 yang semakin matang nih........

p/s: sorry N3 aku ni memang serabut sebab tuan diapun serabut and haru biru jugak...........hahaha

No comments:

Post a Comment