Wednesday, October 21, 2009

TeRuJa & BuNga2 CheNtA

~~~~~~@Sebagai insan biasa yang lemah dan bernafsu aku seringkali mengimpikan diluar jangkauan.........tetapi aku sedar cuma angan2.....tetapi tanpa angan2 juga semangat kita akan kurang..........apela punya citer ni agaknyer kan.......(berbelit2)....sorry dah lama tak update sebab ahad tu penat sangat malas nak taip...ofis adakan gotong royong.....senin pulak aku datang keje 2jam je and isi borang cuti,then terus balik....HB dah tunggu kat Lobi per lagi bukan selalupun nak buat keje giler....aku teruja nak buat sesuatu yang menghepykan.......

yang pasal malam minggu tu,hehe malu nak citer..............
aku akhirnya sempat menyiapkan langsir untuk rumah kami........buat sendiri tu yang teruja nak pasang....aku buat yang sempoi2je maklumla 1st time...ingatkan nak pasang sama2 HB tapi dia dah siapkan sumenya sebelum aku balik keje ahad tu...spoil betoila........
sekarang ni dah berkira2 nak beli mesin jahit sendiri.....hmm seronoknya tapi mungkin next year la kot sementara nih pakai yang my MOM la dulu.....dahla jenis yang dulu2 tu penat owh nak kayuh....,emak takut yang elektrik punya....aku ingat nak beli yang secondhand pun jadila......lagipun sekarang aku tengah kembangkan bakat yang sedia ada........cewah...(cayo la tu).....

masa cuti isnin lepas,kami terus pergi ke  kedai2 yang di'list'kan nak beli barang rumah,
(boleh tak ambik cuti rehat semata2 nak buat keje tu je),cuti aku dahla tinggal 9hari dari 34hari,sempat ke nih sampai hujung tahun...masa kahwin haritu ambik 2minggu, tu yang cepat abis....(hai melencong pulak:)kami tak beli banyakpun sebab tengah2 bulan kan and kena ikut budget..........

Then, kami pergi jalan sana sini sampaila ke malam........2-3 kali keluar pekan gakla and ada je benda nak buat.....pagi selasanyer HB dah siap2 nak balik perak terus dan masuk keje....ni satu hal keje giler jugak bukannyer dekat cek oii 3jam baru sampai....akupun takla sedih sangat sebab dia tinggalkan aku masa nak masuk ofis.....itu strategy dia,haha
Tapi nak tau pe yang jadi.........rupa2nya pukul1 dia datang jemput aku kat lobi.....hai...tak jadi balik lagi la tuh....(teruk betoi panahan chenta kami)......so semalam aku masakla memandangkan dah jemu makan kat luar, lepas makan sampai 3x tambah ingatkan nak balik rupanya dok kusyuk baca MINGGUAN WANITA pulak. Lepas 3kali tak jadi balik akhir pagi rabu ni baru HB balik.........thanx cayang kerna kasih syg mu tak pernah pudar membuatkan hatiku sentiasa berbunga2....(cewah minah jiwang la pulak)....

Satu hal lagi,selain menjual tudung di ofis aku dah dapat keje untuk pendapatan sampingan ........insyaallah bulan12 ni akan start...aku dah mula kira2 ni modal pusingan untuk cover balik interest on loan tuh....tapi ternyata okla jugak cukupla makan dan perbelanjaan keluarga...aduh!teruja sangat ni....aku memang tak dapat dipisahkan dengan calculator...(maklumla otak tumpul).....ALHAMDULILLAH....berkat kesabaran dan usha kami.....actually HB yang cari ahad lepas....aku ikutje....kalau tak best and ada masalah tak jadila kot..........apapun usha akan mengiringi angan2 ku.........kuang2x (sekadar berkongsi perasaan hati ini and tak berniat lain2 maksud)..................


pic tengah jahit je yang dah siap malu nak tunjuk....


No comments:

Post a Comment